Na blogu zamieszczam prace własne oraz informacje na temat projektów, w których biorę/brałam udział.
informatyk, grafik
- realizuję projekty własne i zlecone - zawodowo i społecznie [inż. 2004 WSHE Informatyka]
specjalista informacji naukowej, infobroker - moje główne zajęcie: pracuję, publikuję, szkolę [mgr 1998 UŚ Informacja naukowo-techniczna]
muzyk - supportuję muzycznie lokalne wydarzenia artystyczno-kulturalne [w latach 80-tych i 90-tych edukacja w Szkole Muzycznej w Sosnowcu - ukończyłam ją w klasie skrzypiec i fortepianu. Występy z chórem i orkiestrą szkolną, zespołem. Potem było muzykowanie o własnych siłach, ale też ze wsparciem kolegów i koleżanek oraz zapoznanie się z nowymi instrumentami (gitarą, harmonijką i fletem, a ostatnio eksperymentuję także jazzowo i chilloutowo z pomocą instrumentów elektronicznych). Utrzymuję z nimi bardzo przyjacielskie relacje (oczywiście zarówno ze Znajomymi jak i wspomnianymi instrumentami). Pasję nadal rozwijam, jestem wdzięczna wszystkim nauczycielom sosnowieckiej szkoły za umiejętności, których mnie nauczyli i za cierpliwość - potrzebną zawsze i wszędzie.
Doświadczenie zawodowe:
- 2022-nadal - praca w Zespole ds. jubileuszu 10-lecia CINiB-y
- 2022 (luty-kwiecień) - praca w Zespole ds. Promocji i Organizacji Wydarzeń w CINiBA
- 2019-nadal - Sekcja Obsługi Nauki
- 2012-nadal - Uniwersytet Śląski w Katowicach / CINiBA - Departament Udostępniania Zbiorów i Informacji Naukowej [Informacja Naukowa; współadministrowanie Bazą Dorobku Naukowego UŚ]
- 1998-2012 - Uniwersytet Śląski w Katowicach / BUŚ - Oddział Informacji Naukowej, Oddział Opracowania Zbiorów [Informacja Naukowa; opracowanie katalogowe]
- 1997-1998 Bank Śląski - Departament Zarządzania Zasobami Ludzkimi [Informacja Naukowo-Ekonomiczna]
Projekty zawodowe:
- 2008-nadal - praca w Zespole redakcyjnym serwisu www Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego i wsparcie pracą graficzną współistniejących z nim aplikacji
- 2006-nadal - współtworzenie systemu e-ZGŁOSZENIE
- 2002-nadal - współtworzenie bazy Bibliografia Dorobku Pracowników Uniwersytetu Śląskiego i realizacja pokrewnych zadań (obecnie baza nosi nową nazwę Portal zarządzania wiedzą i potencjałem badawczym OPUS i ma nową lokalizację - nowy link pod nową nazwą)
- 1998-2001 - współtworzenie bazy katalogowej
Dydaktyka zawodowa:
- szkolenia dla operatorów bazy
- szkolenia dla studentów UŚ
- instrukcje
- dokumentacja
- prezentacje
Zainteresowania zawodowe:
- nowoczesne technologie informacyjne
- cyfryzacja zbiorów biblioteczno-archiwalnych
- architektura baz danych
- graficzna wizualizacja projektów
Projekty społecznościowe:
- projekty i wykonanie stron internetowych (Stowarzyszenie LODOŁAMACZ, Tablica ogłoszeń LODOŁAMACZA, Biblioteka pod Puchaczem, Biblioteka Gimnazjum nr 4 w Katowicach),
- support informatyczny i graficzny i praca w zespole redakcyjnym serwisu www Stowarzyszenia LODOŁAMACZ (2010-2016),
- warsztaty redagowania i wydawania gazety szkolnej,
- warsztaty edytorstwa komputerowego.
Dydaktyka społecznościowa:
Od wielu lat współpracuję ze szkołami, służąc swoją wiedzą i umiejętnościami przy realizacji projektów edukacyjnych (np. redagowaniu i wydawaniu gazet szkolnych, tworzeniu stron internetowych etc.). Wprowadzanie młodych ludzi w arkana technologii informacyjnej i komunikacyjnej jest fascynujące i przynosi wiele radości. Obok zajęć związanych z informatyką i edytorstwem komputerowym równie ważne jest budowanie świadomości o istnieniu prawa autorskiego. Młodzież już od początku tworzenia przez siebie tekstów powinna mieć świadomość, że każdy tekst i rysunek ma swojego autora i że ma on prawo do wiązania z dziełem jego nazwiska. Taką świadomość należy budować u uczniów, którzy redagują gazetę szkolną, korzystając przy tym z prac innych autorów. To na tym etapie kształtuje się u nich poszanowanie prawa autorskiego oraz, co się z tym wiąże, także innych rodzajów prawa. Myślę jednak, że najistotniejsze jest zaszczepienie u młodych ludzi pasji, profilaktycznej tarczy chroniącej przed zachowaniami niepożądanymi. Technologie informacyjne i medialne oraz dziennikarstwo mają dużą szansę, by taką pasją się stać.
Zainteresowania prywatne:
- muzyka, grafika, fotografia, film, grafologia,
- emisja głosu i mowa ciała,
- wycieczki rowerowe, nordic walking, joga i medytacja,
- eksploracja nowych dziedzin wiedzy, kognitywistyka,
- podróże